IĞDIR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

IĞDIR’DA DANIŞMAN ÖĞRETMEN EĞİTİM SEMİNERİ BAŞLADI

IĞDIR’DA DANIŞMAN ÖĞRETMEN EĞİTİM SEMİNERİ BAŞLADI                       Yeni ataması yapılan 30 bin aday öğretmeni yetiştirme sürecinde, danışman öğretmen eğitim seminerleri bütün Türkiye genelinde olduğu gibi Iğdır’da da başladı..
IĞDIR’DA DANIŞMAN ÖĞRETMEN EĞİTİM SEMİNERİ BAŞLADI

IĞDIR’DA DANIŞMAN ÖĞRETMEN EĞİTİM SEMİNERİ BAŞLADI

                      Yeni ataması yapılan 30 bin aday öğretmeni yetiştirme sürecinde, danışman öğretmen eğitim seminerleri bütün Türkiye genelinde olduğu gibi Iğdır’da da başladı..

                MEB tarafından Iğdır’a yeni ataması yapılan 83  aday öğretmeni yetiştirme sürecinde, danışman öğretmen eğitim seminerleri başladı.

                  Iğdır İmam Hatip Lisesi salonunda yapılan toplantıya   Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Veysel Öztürk  ,Iğdır Milli Eğitim Müdür vekili  Muhittin Yücel,Şube Müdürü Süleyman Akkuş ,Şube Müdürü Sedat BİLİR ve danışman olarak belirlenen öğretmenler katıldı.

                  Saygı duruşu ve İstiklal Marşının ardından konuşan, Iğdır Milli Eğitim Müdür vekili Muhittin Yücel,”Öğretmenlerimize okul yönetimiyle, öğretmen arkadaşlarıyla, velilerle ve öğrencilerle ilişkilerini nasıl oluşturacaklarını ve genel devlet yapısının nasıl işlediğini, mevzuatımızı anlatmaya çalışacağız. Bu anlamda tecrübesi olan öğretmenler ´danışman öğretmen´ olarak belirlendi.Arkadaşlar ilimize yeni atanan öğretmenlere  rehberlik edeceksiniz. Onları en iyi şekilde yetiştireceksiniz. Stajyer öğretmenlerin sizlerden öğrenecek  çok şeyler var. Sizlerden öğrendiklerini öğrencilerine aktaracaklardır. Usta çırak ilişkisi içinde bu arkadaşları yetiştirmek için gayret gösterin, çalışın.”dedi.

                   Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Veysel Öztürk’te yaptığı konuşmada “Bu ülkenin geleceği için fedakarca çalışan siz öğretmenlerimize büyük sorumluluklar düşüyor.Yeni atanan öğretmenlerimize rehberlik  edecek onları en iyi şekilde yetiştireceksiniz.Onlar avucumuza konan bir kelebektir.Ne avucumuzu sıkacağız ne de serbest bırakacağız. Ortasını bularak bu  öğretmen arkadaşları vatanı, milleti, bayrağı seven nesiller yetiştirmeleri için en iyi şekilde yetiştireceğiz. Bunun için kendimizi iyi yetiştireceğiz. Onları da. Bizlerde ilk göreve başladığımızda ürkektik, çekingendik. Bunları zamanla aştık. Tecrübelerimizi en iyi şekilde aktaracağız. Stajyer öğretmenler,Yeni bir olayla karşılaştıkların da danışman öğretmene ulaşıp soruna çözüm arayacaklar. Bir abi kardeş, abla kardeş ilişkisi oluşturuyoruz. Bu tabii ki mesleki bir ilişki. Bu eğitim sürecinde genç öğretmenlerimiz de tecrübeli öğretmenlerimize yeni şeyler öğretecekler. Çift taraflı bir bilgi alışverişi olacak. Bu da yeni bilgi ve becerilerin yayılımını kolaylaştıracak."”şeklinde konuştu.

                 İmam Hatip Lisesindeki aday öğretmen yetiştirme süreci danışman öğretmen eğitimine katılan öğretmenler ise eğitime katılmaktan dolayı mutlu olduklarını ifade etti.

                Yeni atanan öğretmenlerin 6 aylık dönemde yetiştirilmeleri amacıyla en az 10 yıl hizmeti olanlar arasında ulusal ve uluslararası projelerde koordinatör, danışman veya katılımcı öğretmen olarak görev almış, sosyal kültürel faaliyetlere katılım sağlayan, iletişim becerisi ve temsil yeteneği güçlü, mesleğine temayüz etmiş kriterlerinden bir veya birkaçına sahip öğretmenler, danışman öğretmen olabiliyor. Danışman öğretmenler, aday öğretmenlere bakanlıkça hazırlanmış yetiştirme programı çerçevesinde izleme, yöneltme ve rehberlikte bulunma, onlara mesleki bilgi beceri, tutum ve davranışlarıyla ilgili tecrübelerini aktarma ve Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği çerçevesinde birinci performans değerlendirmelerini yapma çalışmalarından sorumlu olacak.

              Aday öğretmenler program kapsamında ilk dört ay danışman eşliğinde faaliyetlere katılacak, sonraki 2 ay ise, Bakanlığın temel politikaları, dünyadaki eğitim sistemi ve sınıf içinde karşılaşabilecekleri zorluklar gibi konularda çeşitli seminerler verilecek. Aday öğretmenler, atölyelerde üniversitelerin, sivil toplum kuruluşlarının, emekli öğretmenlerin ve merkez teşkilatındaki eğitimcilerin tecrübelerinden faydalanacak. Toplam 24 hafta üzerinden programlanan eğitim, danışman eşliğinde sınıf içi, sınıf ve okul dışı faaliyet 14 hafta sürecek, bu da 414 saate denk geliyor. Seminer ve kurs türü çalışmalar ise 10 hafta olacak. Aday öğretmenler, toplamda 714 saatlik bir yetiştirme sürecinden geçecek. Ağustos´un sonunda yetiştirme programı bitecek aday öğretmenler, Eylül´de de görev yapacakları illere gidecek.

23-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-201623-02-2016

Emek Mah. Bahçeli cad. No 3 - 0476 280 76 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.