IĞDIR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

HAKAN CIRIT”KIZ ÇOÇUKLARININ OKUTULMAMASI CAHİLİYE DÖNEMİNDEKİ GİBİ DİRİ DİRİ TOPRAĞA GÖMMEK DEMEKTİR.”

  HAKAN CIRIT”KIZ ÇOÇUKLARININ OKUTULMAMASI CAHİLİYE DÖNEMİNDEKİ GİBİ DİRİ DİRİ TOPRAĞA GÖMMEK DEMEKTİR.”         Iğdır Milli Eğitim Müdürü Hakan Cırıt, KEP ll projesinin Iğdır toplantısının açılış konuşmasında yaptığı konuşmada “kız çocukları okutulmalıdır, günümüzde kız çocuklarını okutmamak, onları cahiliye döneminde olduğu gibi diri diri toprağa gömmek demektir .”dedi.
  HAKAN CIRIT”KIZ ÇOÇUKLARININ OKUTULMAMASI CAHİLİYE DÖNEMİNDEKİ GİBİ DİRİ DİRİ TOPRAĞA GÖMMEK DEMEKTİR.”

  HAKAN CIRIT”KIZ ÇOÇUKLARININ OKUTULMAMASI CAHİLİYE DÖNEMİNDEKİ GİBİ DİRİ DİRİ TOPRAĞA GÖMMEK DEMEKTİR.”

        Iğdır Milli Eğitim Müdürü Hakan Cırıt, KEP ll projesinin Iğdır toplantısının açılış konuşmasında yaptığı konuşmada “Kız çocukları okutulmalıdır, günümüzde kız çocuklarını okutmamak, onları cahiliye döneminde olduğu gibi diri diri toprağa gömmek demektir .”dedi.

            Hakan Cırıt,”Kız çocuklarını neye mal olursa olsun okutmalıyız. Kız çocuklarının okuması demek ülke ekonomisine katkı sağlamak, Türk aile yapısını en iyi şekilde sağlamlaştırmak, geleceğimiz olan çocukları sağlıklı bilgili bir şekilde yetiştirmek demektir.Siz değerli öğretmen arkadaşlar bulunduğunuz çevrede okula gitmeyen,ailesi tarafından okutulmayan kızları tespit ederek  okula kazandırmanız gerekiyor. Bu konuda fedakarca çalışacaksınız, bir kız çocuğunu bile kazansanız dünyanın en mutlu insanı siz olursunuz.Bundan dolayı kadına uygulanan şiddetin önüne geçmek ,toplumu ,halkı bilinçlendirmek görevi siz değerli meslektaşlarımızın görevidir.” şeklinde konuştu.

        Proje hakkında bilgi veren   Hakan Cırıt   “KEP diye tarif ettiğimiz özellikle kız çocuklarının okullaşmasına yönelik uygulanan proje aslında birinci kısmı 2011 yılında başlamıştı. Ve iki yıl süre ile devam etti ve bir yıl başlama süresi bekletildi. Bugün itibarıyla da KEP 2 diye adlandırdığımız ikinci projemizin başlangıcını yapıyoruz projenin uygulanan illere hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Çünkü bu proje Türkiye genelinde uygulanmıyor bu proje 15 tane Doğu ve Güneydoğu illerinde uygulanıyor projenin amacı kız çocuklarımızın oklaşma oranının arttırmak. Bu projede o projenin devamı olarak devam edecek projenin birinci günü 100 tane aday öğretmenimiz bugün itibarıyla bu projede nasıl bir yol takip edeceğiz. nasıl bir hareket meydana getireceğiz bu anlamda bir eğitimden bir seminerden geçecekler projenin ikinci gününde yani yarın halk eğitim merkezleri, mesleki eğitim merkezleri, Metem’ler, vekil öğretmenlerimiz bir gün seminere alınacak bir sonraki gün YİBO’larımızı orta okullarımızın YİBO kısmı olan öğretmenlerimiz seminerden geçecek üçüncü kısımda ise bizim STK’larımız basınımız ve bu anlamada toplumun her kesimi toplumun tamamının kız çocuklarının okullaşmasıyla ilgili farkındalığı oluşturmak üzere harekete geçireceğiz. Bu anlamada bu projenin ilimize uygulanan diğer illere ve Türkiye’mize hayırlı uğurlu olmasını diliyor katılımınızdan dolayı da sizlere teşekkür ediyorum.”dedi.

            Milli Eğitim Bakanlığı’nın AB ile birlikte yürüttüğü ve özellikle kız çocuklarının okula devam oranının artırılmasını öngören KEP I projesinin tamamlanmasının ardından, ikinci aşama olan KEP II’ye geçildi.

              “Özellikle Kız Çocuklarının Okula Devam Oranlarının Artırılması Projesi” (KEP-II)’nin uygulandığı 15 pilot ilde saha eğitim çalışmaları başladı. Bu çerçevede başlayan eğitim faaliyetleri 15 pilot ilin tamamında, 14 Ocak 2016’ya kadar devam edecek. Böylece proje kapsamındaki saha çalışmalarının ilk ayağı tamamlanmış olacak.

                15 ilde yürütülecek ilk etap kapasite artırma çalışmaları çerçevesinde, yeni atanan öğretmenler, eğitim alanında faaliyet gösteren kurumların (ÇATOM, RAM, MEM, HEM) personeli, yatılı bölge okulları eğitim ve idari personeli ile emniyet mensupları, sağlık çalışanları, din görevlileri, yerel basın mensupları ve sivil toplum kuruluşları temsilcilerine eğitimler verilecek.

                Özellikle kız çocuklarının daha kaliteli ve uzun süreli eğitim almasını hedefleyen Türkiye ve Avrupa Birliği, 2011 yılında Milli Eğitim Bakanlığı koordinasyonunda başlatmış oldukları ortak çalışmada yeni ve geniş kapsamlı bir aşamaya geçti. ‘Özellikle Kız Çocuklarının Okullaşma Oranlarının Artırılması Projesi’ KEP I’in ikinci fazı olan KEP II’de okula devam oranlarının artırılması hedefleniyor.  Bu çerçevede,  Doğu ve Güneydoğu Anadolu’daki 15 pilot ilde (Muş, Bitlis, Siirt, Batman, Bingöl, Ağrı, Kars, Erzurum, Iğdır, Şanlıurfa, Mardin, Diyarbakır, Van, Şırnak, Hakkari) yoğunlaşacak ve yaklaşık iki yıl sürecek faaliyetlerde, on binlerce eğitimci, yerel kanaat önderi, aile ve çocuğa doğrudan ulaşılacak, saha araştırmaları yapılacak, eğiticiler eğitilecek ve çalıştaylar, seminerler, festivaller düzenlenecek. Ayrıca kent merkezlerinden köylere binlerce aileye ziyaretler gerçekleştirilecek.

             15 il içerisinde yer alan Iğdır’ da bugün KEP-2 ekipleri Iğdır Üniversitesi Karaağaç kampusu toplantı salonunda proje çalışmasına 100 öğretmenin katılımıyla başladı. Dört gün sürecek olan proje çalışmasının açılış törenine Iğdır İl Milli Eğitim Müdürü Hakan Cırıt, yardımcısı Ahmet Gelal, Şube müdürleri  Cevdet Parlar, Cabbar Turan, Siyaset bilimcisi Arzu Yılmaz ve öğretmenler katıldı.

           Proje toplantısı Saygı Duruşu  İstiklal Marşının okunması ile başladı. Açılış konuşmasını  Iğdır İl Milli Eğitim Müdürü Hakan Cırıt yaptı.

              Ardından KEP-2 projesine katılan öğretmenlere proje eğitimcileri tarafından sunum yapılarak proje anlatıldı. Siyaset bilimcisi Arzu Yılmaz,Cinsiyet nedir? Toplumsal Cinsiyet nedir konularına değinerek kız çocuklarının okutulması gerektiği üzerinde durdu. Daha sonra karşılıklı soru cevap şeklinde program devam etti.

22-12-201522-12-201522-12-201522-12-201522-12-201522-12-201522-12-201522-12-201522-12-201522-12-2015

 

Emek Mah. Bahçeli cad. No 3 - 0476 280 76 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.